AJUTOR DE STAT IN GERMANIA: CREDITE PENTRU CLIENTII AIRBUS


Data: 28.01.2009

Germania analizeaza posibilitatea adoptarii unor masuri care sa sprijine constructorul de aeronave Airbus, cum ar fi facilitarea accesului la credite bancare pentru clientii companiei, asa cum s-a intamplat in Franta.

Guvernul francez a anuntat, luni, ca va oferi garantii pentru credite in valoare de 5 miliarde euro, informeaza Reuters.

Masura are ca scop ajutorarea companiei Airbus in vederea vanzarii de aeronave catre clientii care se confrunta cu probleme de finantare, din cauza crizei creditelor.

Franta va directiona banii catre producatorul de aeronave prin intermediul bancilor franceze, ce vor primi garantii de la stat de inca 5 miliarde euro, din programul realizat anul trecut cu scopul de a garanta credite noi in valoare de pana la 320 miliarde euro, a anuntat un oficial al ministerului de finante, informeaza Financial Times.

Airbus a anuntat anul trecut ca va incerca sa ajute clientii care nu pot obtine finantare pentru cumpararea de aeronave noi, din cauza problemelor din pietele de creditare.

Cu toate acestea, EADS, compania-mama a Airbus, in cadrul careia statul francez detine o participatie de 15%, a subliniat ca nu va fi "un substitut pentru banci".

"Avem suficienta lichiditate, in cazul in care clientii se confrunta cu dificultati, insa nu vom pune bazele unei noi afaceri de finantare", a anuntat compania.

Masurile de sustinere a Airbus vin dupa ce directorul executiv EADS, Louis Gallois, a discutat problema cu consilierii ministrului francez de finante, Christine Lagarde, in urma cu zece zile.

EADS dispune de lichiditati nete de 9 miliarde euro, insa s-a angajat deja in investitii considerabile in dezvoltarea si productia noului model Airbus A350 XWB. Mai mult, 2009 se anunta a fi un an dificil. Thomas Enders, directorul executiv al Airbus, a estimat ca nivelul comenzilor a scazut in 2008 cu pana la 60%.

Aceasta este pentru prima data cand guvernul francez a utilizat pachetul de ajutor SFEF intocmit in noiembrie pentru sistemul bancar, pentru sustinerea directa a altor industrii.

SFEF a oferit anul trecut 1 miliard euro pentru diviziile financiare ale Renault and Peugeot Citroen, producatori auto ce se confrunta cu o scadere dramatica a cererii la nivel mondial, insa aceste divizii financiare sunt, strict vorbind, banci, si sunt reglementate ca atare.

Articole Asigurare Bunuri »

Romanii fura biciclete albastre

Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...

Leul a inceput saptamana cu dreptul

Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...

Bancile dau credite mai ieftine cu asigurare de viata

Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...

EximBank: IMM-urile raman tinta noastra principala

Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...

Politele Porsche Asigurari pot fi platite prin Direct Debit

Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor