CEC, cea mai veche banca de pe piata, aflata in proprietatea statului, va incepe in primavara un amplu proces de rebranding, care va include, pe langa adoptarea unei noi identitati vizuale, si reamenajarea agentiilor, dar si restructurarea portofoliului de produse.
Procesul se va prelungi pana in 2010, iar doar pentru anul acesta bugetul se ridica la aproximativ 50 de milioane de euro.
`Intr-o prima faza vom schimba imaginea pentru principalele 80 de unitati, urmand ca pana la sfarsitul anului 600 de locatii sa fie prinse in acest program`, a declarat pentru ZF Radu Ghetea, presedintele CEC. Banca opereaza cea mai mare retea teritoriala din sectorul bancar, de circa 1.400 de unitati, insa a alunecat anul trecut pana pe pozitia a noua din punctul de vedere al activelor detinute. Banca va adopta un nou logo si o noua imagine, insa Ghetea nu a dorit sa dea momentan mai multe detalii, precizand doar ca va fi o `schimbare din temelii.
Din suma totala bugetata pentru anul acesta, mai putin de 10% va merge in promovarea noului brand, in timp ce majoritatea sumelor vor fi canalizate pentru investitii in retea. Seful CEC afirma ca va fi schimbat `radical` aspectul unitatilor - intregul mobilier, precum si tehnica de calcul, sistemele de comunicare si signalistica urmand sa fie inlocuite.
Ghetea, care a preluat in 2007 conducerea bancii, are o strategie pentru urmatorii doi ani de crestere a eficientiei, in conditiile in care CEC ar trebui sa se adreseze preponderent populatiei si firmelor de mici dimensiuni (IMM), in special din domeniul agricol.
Anul acesta urmeaza sa fie dezvoltat portofoliul de produse pentru clientii individuali, iar in paralel vor fi lansate mai multe tipuri de credite pentru IMM-urile din zona rurala (respectiv localitatile cu mai putin de 50.000 de locuitori). De altfel, putin peste 10% din portofoliul de finantari al bancii este deja reprezentat de credite care au mers in zona rurala.
Radu Ghetea spune ca profitul brut realizat de CEC a urcat anul trecut la circa 32 de milioane de euro, respectiv dublu fata de castigul din 2006. Activele bancii au crescut cu 47% in lei, pana la 10,5 miliarde de lei (2,9 miliarde de euro).
Un articol de: Liviu Chiru
Integral in Ziarul Financiar
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...