Turcii de la Credit Europe Bank si-au dublat afacerile pe retail in ultimul an, ajungand in septembrie la un portofoliu de finantari de 300 de milioane de euro pe acest segment. `Ne-am concentrat pe creditele imobiliare si pe carduri. Am vazut ca strategia noastra a functionat, banca fiind acum cunoscuta mai mult prin brand-ul CardAvantaj`, spune Omer Tetik, vicepresedintele bancii care coordoneaza operatiunile pe zona de retail. In prezent, Credit Europe (fosta Finansbank) are 200.000 de clienti persoane fizice care au contractat credite. Acestora li se adauga inca aproximativ 130.000 de clienti, care au carduri de credit.
Tetik spune ca strategia va fi mentinuta, iar cele doua tipuri de finantari vor fi promovate si utilizate ca `produse carlig`, pentru a atrage clientela si pentru a sustine vanzarea incrucisata a altor produse si servicii din portofoliu.
`In vanzarile de credite imobiliare ne-a ajutat foarte mult ca avem o prezenta buna si in finantarea de proiecte rezidentiale. Cel putin jumatate din creditele imobiliare vin din astfel de colaborari`, afirma Tetik.
Banca va amenaja in unitatile de mari dimensiuni spatii speciale pentru vanzarea de finantari imobiliare, numite `mortgage corner`. Totusi, Tetik nu ia in calcul crearea unor agentii specializate in vanzarea de astfel de finantari, considerand ca nu ar fi rentabile. Seful retailului de la Credit Europe considera ca 2008 va fi anul creditelor de refinantare, dupa ce clientii vor dori sa contracteze credite de mare valoare, cu garantii imobiliare, la costuri mai mici pentru a inchide imprumuturile pentru consum luate in trecut.
Pe zona de carduri de credit, banca a ajuns in prezent la un portofoliu de peste 200.000 de unitati.
`Anul acesta ne indreptam spre o dublare atat a numarului de carduri, cat si a numarului de clienti. Vom incerca sa obtinem o dublare si anul viitor.` De altfel, turcii detin o pondere importanta pe piata cardurilor de credit, fiind unul dintre cei mai mari emitenti de pe piata, alaturi de Raiffeisen Bank (cu 230.000 de carduri la sfarsitul lui septembrie) si BCR (cu 180.500 la sfarsitul lui septembrie).
Reteaua teritoriala a Credit Europe a depasit recent 100 de unitati. Tetik spune ca extinderea va continua si anul viitor, insa va fi mai selectiva, decizia urmand sa ia in calcul costurile cu chiriile, dar si disponibilitatea resurselor umane.
Pe de alta parte, Tetik spune ca va dezvolta mai mult canale alternative, precum call-center-ul, servicii de internet-banking sau distributia prin intermediul brokerilor.
Un articol de: Liviu Chiru
Integral in Ziarul Financiar
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...