CUM ISI ALEG ROMANII BANCA


Data: 11.06.2008

Clientii incep sa ia in calcul si serviciile institutiei bancare. Pana acum se uitau la costul produselor, noteaza Evenimentul Zilei. Pentru greci, de exemplu, acesta este cel de-al treilea criteriu in alegerea unui credit. Produsele si serviciile oferite de o banca tind sa devina un criteriu important in alegerea unei banci, surclasand usor pretul practicat de institutie la sumele imprumutate, potrivit datelor Piraeus Bank Romania. Acestea arata ca oferirea de produse si servicii bancare personalizate, care raspund nevoilor clientilor este vazuta ca fiind mai importanta de catre persoanele fizice care doresc sa apeleze la serviciile bancare.
Criteriul `dobanzi avantajoase` a iesit pe locul doi la ultimul studiu realizat de Nielsen pentru Piraeus Romania, dar distanta fata de primul loc este nesemnificativa.
Coeficientii care stabilesc clasamentul nu au insa valoare statistica, variatiile nesemnificative ale acestora indicand mai degraba tendintele. Anterior, acest factor era pe primul loc in deciziile de creditare luate de clienti.

Grecia: conteaza serviciile

In Grecia, o piata mult mai matura, pretul vine pe locul al treilea, pe primul fiind serviciile oferite de banca, potrivit datelor Piraeus Bank din aceasta tara. `Cei mai importanti factori luati in calcul in alegerea unei banci sunt serviciile oferite clientilor, reputatia si costul`, potrivit directorului general al Diviziei internationale a Piraeus Bank, Ilias Milis.

`Costul pare sa fie al treilea factor in alegerea unei banci nu pentru ca este considerat mai putin semnificativ, ci datorita faptului ca, mai mult sau mai putin, este acelasi la cele mai multe organizatii financiare`, afirma Milis.

Din acest motiv, costul nu reprezinta un avantaj pe termen lung. Concomitent, grecii sunt mai atenti la costul creditelor comparativ cu randamentele oferite la depozite. Serviciile oferite clientilor devin un factor important pentru greci deoarece abundenta de produse si servicii oferite a eradicat avantajele competitive ale oricarei banci pentru alte caracteristici ale produselor. Acestea sunt judecate dupa rapiditate, atitudinea angajatilor bancii si corectitudine.

Sursa:
Evenimentul Zilei

Articole Asigurare Bunuri »

Romanii fura biciclete albastre

Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...

Leul a inceput saptamana cu dreptul

Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...

Bancile dau credite mai ieftine cu asigurare de viata

Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...

EximBank: IMM-urile raman tinta noastra principala

Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...

Politele Porsche Asigurari pot fi platite prin Direct Debit

Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor