Bancile din Romania sunt inca focalizate pe marirea cotei de piata si atragerea de noi clienti, fidelizarea celor deja intrati in portofoliu nefiind o prioritate pentru majoritate dintre ele. Promotiile si ofertele speciale lansate de catre banci urmaresc de cele mai multe ori atragerea de clienti noi, in timp ce clientii vechi au prea putine beneficii, fapt ce i-ar detemina sa ramana fideli unei banci si sa efectueze toate operatiunile bancare la o singura institutie.
Chiar daca exista banci care aplica unele strategii de fidelizare, prin lansarea unor pachete de produse si servicii, carduri exclusiviste sau co-branded, putine sunt bancile care au lansat campanii serioase de rasplatire a vechilor clienti. Doua dintre cele mai importante banci de la noi au initiat in ultima perioada proiecte ce vizeza aceasta categorie de clienti. BCR a lansat o promotie, in cadrul careia clientii fideli beneficiaza de dobanzi cu jumatate de punct procentual mai mici decat clientii standard. Banca defineste clienti fideli pe cei care au incasat de cel putin doua luni salariul intr-un cont curent deschis la BCR.
Pentru creditul de nevoi cu ipoteca in euro (Maxicredit Super), dobanda fixa din primul an este redusa pana la 6,95% pentru clientii standard, in timp ce pentru `fideli` dobanda este de 6,45%. In cazul creditelor pentru locuinta in euro (Camin Super si Rezidential Super), dobanda in primul an este redusa la 5,8%, in timp ce clientii fideli pot contracta aceste imprumuturi cu o dobanda introductorie de 5,3%. Potrivit oficialilor BCR banca are aproximativ 1,5 milioane clienti fideli.
O alta banca care a decis sa-si rasplateasca clientii fideli este Raiffeisen Bank. Banca a lansat pentru aceasta categorie de clienti creditele preaprobate. Cei care beneficiaza de aceste credite sunt clientii cu un istoric relevant pentru banca si cu un istoric bun de plata. Banca analizeaza informatiile despre clientul pe care il are in portofoliu, trimitandu-i ulterior un `cec`, cu suma pe care o poate imprumuta. Analiza bancii indica de asemenea perioada pe care poate fi contractat imprumutul, valuta, dar si costurile aferente. Astfel, clientul poate sa mearga la o sucursala a Raiffeisen doar cu actele de identitate si `cec`-ul primit, iar banca promite sa ii acorde creditul preaprobat in maximum 24 de ore.
Potrivit oficialilor Raiffisen clientii fideli au mai multe avantaje fata de cei obisnuiti. In cazul lor fluxul de lucru este simplificat si au nevoie de o documentatie redusa pentru a obtine imprumutul - buletinul de identitate si o declaratie pe propria raspundere. Acestia pot beneficia de o suma suplimentara de bani, fiind prelungit termenul de acordare a creditului initial. Rata lunara ramane aceeasi sau poate fi marita pana la 20% in functie de caz. De asemenea, exista posibilitatea majorarii ratei lunare, la optiunea clientului, in functie de capacitatea sa de rambursare, oferindu-i-se posibilitatea contractarii unui imprumut mai mare. Clientii au la dispozitie 2 luni, de la primirea cecului, pentru a se prezenta la banca. Raiffeisen Bank are peste doua milioane de clienti persoane fizice.
Un articol de: Ludmila Tcacenco
Integral pe BankingNews
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...