Piata romaneasca de leasing se confrunta in prezent cu o crestere a costurilor de refinantare si cu dificultatea colectarii ratelor de leasing, probleme care vor afecta volumul de afaceri, sustine directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu.
`Aceste probleme vor afecta inevitabil volumul de bunuri finantate printr-o ajustare a dobanzilor, dar si o analiza mai prudenta a solicitarilor de finantare, a bonitatii clientilor, in vederea minimizarii riscurilor implicate`, a mentionat Mateescu.
In ce priveste problemele din sectorul auto, Mateescu a precizat ca impactul poate fi deja remarcat, referindu-se atat la productia interna, cat si la importurile realizate.
"Efectele taxei de poluare nu s-au lasat asteptate si s-au vazut in cifre in a doua jumatate a anului, cand vanzarile de masini noi au scazut", a mai spus aceasta.
Seful Raiffeisen Leasing a mentionat ca domeniile lovite de criza - respectiv constructiile, imobiliarele, transporturile si piata auto - au afectat la randul lor toate segmentele pietei de leasing intr-o masura mai mica sau mai mare.
`Este de la sine inteles ca, in noile conditii ale pietei, bugetele intocmite la inceputul anului nu mai pot fi respectate si trebuie astfel ajustate. Cuvantul de ordine este in acest moment "prudenta`, a mai spus Mateescu, pentru NewsIn.
Ea a precizat ca tendinta de reducere a tranzactiilor este resimtita si de Raiffeisen Leasing, pe fondul crizei economice actuale.
`Unul dintre motive este faptul ca suntem mai rezervati in privinta finantarilor solicitate si ca suntem foarte atenti in privinta cui acordam finantari, in special firmelor din domenii care sunt afectate de criza, precum si faptul ca marea majoritate a companiilor asteapta o asezare a lucrurilor`, a adaugat directorul general al Raiffeisen Leasing.
Pentru a mentine o marja de profitabilitate satisfacatoare, Mateescu spune ca Raiffeisen Leasing va implementa o noua solutie informatica pentru cresterea eficientei, in paralel cu fidelizarea clientilor.
`Raiffeisen Leasing a avut o rata de retentie a clientilor foarte buna - de peste 60% -, iar acum cu atat mai mult ne orientam catre clientii existenti pe care ii cunoastem deja, cu care avem un istoric, cu care discutam despre miscarile pietei, ce ar fi mai potrivit in acest moment, daca se schimba planurile de investitii, etc`, a mai spus Mateescu.
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...