Afacerile cu asigurari au urcat cu doar 9% in T1, in timp ce imprumuturile de retail s-au majorat cu 19% fata de decembrie. ING Asigurari de Viata, cea mai mare companie de pe piata de profil, a incheiat primul trimestru cu o crestere de 9%, totalul primelor brute subscrise fiind de 37 mil. euro, potrivit raportului trimestrial publicat ieri de grupul olandez.
`Cresterea a incetinit usor din cauza faptului ca ne-am concentrat mai mult pe vanzarea pensiilor facultative decat pe asigurari de viata, spre deosebire de primul trimestru al anului trecut. Totusi, cred ca este o crestere substantiala`, a declarat pentru ZF Bram Boon, directorul general al ING Asigurari de Viata. Compania a inceput sa vanda pensii facultative (pilonul III) in vara anului trecut, iar in prezent administreaza doua fonduri cu aproape 25.000 de participanti si active de 7,7 mil. lei (2,1 mil. euro), arata ultimele date ale Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
ING este al doilea jucator din piata pensiilor facultative in functie de numarul de participanti, dupa Allianz-Tiriac Pensii Private, care are peste 31.000 de clienti la cele doua fonduri pe care le administreaza.
Raportul grupului precizeaza ca pe segmentul pensiilor obligatorii (pilonul II), unde ING este liderul de piata, numarul clientilor atrasi in primul trimestru, adica pe ultima suta de metri a campaniei de aderare, a fost de 290.000. In total, ING are 1,38 milioane de participanti la fondul pe care il administreaza.
ING Asigurari a obtinut un profit net de 1,5 mil. euro in primele trei luni ale acestui an, in scadere usoara fata de aceeasi perioada din 2007, cand castigul net a fost de peste 1,6 mil. euro, potrivit datelor companiei.
`Continuam sa investim in pensii facultative, ceea ce ne creste cheltuielile si afecteaza profitul. De asemenea, un impact redus l-a avut si scaderea pietelor de capital, care ne-a diminuat profiturile din investitii`, explica Boon. Pentru ING, businessul pe piata locala se numara printre cele mai mici din regiune, in conditiile in care in Cehia afacerile grupului sunt de 99 mil. euro, in Ungaria - de 96 mil. euro, iar in Polonia - de 83 mil. euro.
Crestere de 19% in trei luni la creditele de retail
Soldul creditelor de retail acordate de ING s-a majorat cu 19% fata de sfarsitul anului trecut pana la un total de 597 mil. euro, majoritatea finantarilor fiind sub forma de credite ipotecare si de consum, conform datelor publicate de banca-mama la
Resursele atrase prin produsul de economisire au urcat cu 7% fata de nivelul din decembrie 2007, pana la echivalentul a 928 mil. euro. Cota de piata pe economisirea de retail a ramas insa stabila la 4,8%. Resursele atrase sunt astfel cu 331 mil. euro mai mari decat volumul creditelor de retail, indicand un potential substantial de crestere a finantarilor. In martie, banca a lansat un card de credit care ar urma sa sustina majorarea finantarilor.
Un articol de: Angela Placinta
Integral in Ziarul Financiar
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...