OTP Bank, una dintre bancile care anuntasera obiective foarte ambitioase la intrarea pe piata, a hotarat sa opreasca extinderea retelei teritoriale, care a ajuns la 104 unitati. `Anul acesta vom opri dezvoltarea retelei, pentru ca avem nevoie de o perioada de stabilizare, la fel cum cred ca au nevoie toate bancile. Fluctuatia mare de personal si intensificarea tentativelor de frauda pun presiune pe operatiuni. Ne vom concentra pe trainingul personalului si pe activitatile de control`, a declarat Laszlo Diosi, directorul general al bancii.
In acelasi timp, decizia de a renunta la extinderea retelei teritoriale a fost influentata si de explozia preturilor pentru locatii si de lipsa de personal calificat
Mai multe banci resimt presiunea costurilor legate de extindere, mai ales daca intervine o incetinire a pietei. De asemenea, bancherii se tem ca resursele umane ar putea deveni o mare problema, atat din punctul de vedere al numarului de candidati pe post, cat si al calitatii si al pregatirii.
Ungurii au intrat pe piata in urma cu patru ani prin achizitionarea unui jucator de dimensiuni mici - Robank - si anuntau o crestere spectaculoasa care avea drept tinta o cota de piata de 4-5%. Activele bancii au urcat la aproape un miliard de de euro la sfarsitul anului trecut.
Diosi trebuie sa aduca OTP Bank
Seful OTP Bank
`Am incetinit pentru ca nu dorim sa avem o crestere de volum in detrimentul calitatii`, afirma seful OTP. Conform raportului bancii-mama, `in 2007 OTP Bank Romania a transferat credite corporate si retail in valoare de 47 de miliarde de forinti (circa 186 mil. euro) catre OTP Bank. Luand in considerare si transferurile, soldul creditelor a crescut cu peste 100%.` De asemenea, OTP considera ca are o pozitie relativ puternica pe piata creditelor ipotecare, cu o cota de piata de circa 4%.
Pe langa intreruperea extinderii retelei, ungurii vor incerca totodata o dezvoltare mai bine echilibrata pe liniile de business, dupa ce in anii trecuti motorul cresterii fusese retailul.
Tobias Seiferth, director general adjunct al OTP Bank, care coordoneaza divizia corporate, spune ca tinteste o crestere cu 70% a afacerilor pe corporate anul acesta, desi accentul va fi pus pe calitatea portofoliului de clienti si pe profitabilitate. OTP se va adresa companiilor de talie medie, dar va incerca sa isi atraga si o felie din piata proiectelor rezidentiale.
`Ne vom concentra pe doi piloni: reducerea timpului de raspuns la client si oferirea de consultanta`, explica Seiferth, care spune ca si pe corporate era luptei pe pret se apropie de sfarsit.
Un articol de: Liviu Chiru
Integral in Ziarul Financiar
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...