PIRAEUS: MERGEM PE VANZARI INCRUCISATE SI NE UITAM LA EFICIENTA


Data: 11.02.2008

Grecii de la Piraeus Bank se bazeaza pe vanzarea incrucisata de produse, inclusiv intre diferitele subsidiare cu care activeaza pe piata, pentru a-si continua cresterea. `Anul trecut marketingul si produsele inovatoare au fost motoarele cresterii. Acum vom insista mai mult pe cross-selling, dar vrem sa maximizam si eficienta retelei`, a afirmat Catalin Parvu, directorul general pe retail banking si operatiuni al Piraeus Bank, intr-un interviu acordat ZF.

Banca opereaza in prezent o retea de 110 unitati, dupa ce anul trecut aproape si-a dublat prezenta teritoriala. Piraeus va continua sa isi largeasca reteaua si anul acesta, insa Parvu spune ca probabil nu va fi depasit pragul de 200 de locatii, insa decizia finala va fi luata si in functie de evolutia pietei.

Dupa primele noua luni din 2007, Piraeus ajunsese la credite acordate de 1,77 miliarde de euro, cu 175% peste nivelul de la inceputul anului. Totalul finantarilor acordate, incluzand si activitatea subsidiarelor grupului (societate de leasing, o companie de servicii de investitii financiare si una de brokeraj in asigurari), se ridica la 1,82 miliarde de euro.

Parvu spune ca va incerca sa mentina ritmul de crestere in volume absolute, insa nu se va mai putea vorbi despre cresteri relative la fel de rapide ca acelea din 2007, avand in vedere ca baza de comparatie a crescut simtitor.

Grupul Piraeus va publica rezultatele pe tot anul 2007 la Atena pe 14 februarie, raportul urmand sa contina si informatii referitoare la subsidiara locala.

Desi a inregistrat anul trecut o crestere foarte rapida, portofoliul de credite a ramas curat, sustine Parvu, nivelul imprumuturilor cu probleme fiind sub media sistemului. Pe de alta parte, daca anul trecut Piraeus s-a concentrat in special pe majorarea cotei de piata, anul acesta grecii vor o crestere profitabila, vizand si o majorare sensibila a castigului.

Grecii isi doresc sa se dezvolte ca o banca universala, avand bilantul echilibrat intre companii, firme de mici dimensiuni si clienti individuali. In prezent, banca are in portofoliu circa 180.000 de clienti.

Pe zona de retail, Parvu vede un aport important si al canalelor de distributie alternativa, care genereaza deja 34% din vanzari.
Un articol de: Liviu Chiru

Integral in Ziarul Financiar

Articole Asigurare Bunuri »

Romanii fura biciclete albastre

Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...

Leul a inceput saptamana cu dreptul

Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...

Bancile dau credite mai ieftine cu asigurare de viata

Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...

EximBank: IMM-urile raman tinta noastra principala

Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...

Politele Porsche Asigurari pot fi platite prin Direct Debit

Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor