Acum Allianz-Tiriac raspunde mai repede la reclamatiile clientilor


Data: 01.08.2012

Eficienta procesului de administrare a petitiilor a reprezentat pentru Allianz-Tiriac Asigurari unul dintre obiectivele importante in cadrul programelor companiei de crestere a calitatii serviciilor oferite clientilor derulate in ultimii doi ani, se arata intr-un comunicat al asiguratorului.

Rezultatele proceselor de administrare a reclamatiilor s-au imbunatatit in mod constant. Timpul necesar pentru solutionarea petitiilor a scazut la o medie mai mica de doua zile lucratoare in 2012, fata de mediile de 2,4, respectiv 3,7 zile lucratoare inregistrate in 2011, respectiv 2010.

"Ne straduim sa satisfacem asteptarile marii majoritati a clientilor nostri. Astfel, tratam cu aceeasi seriozitate abordarea petitiilor referitoare la calitatea serviciilor pe care le oferim. Cred ca am reusit sa ajungem la o situatie optima in ceea ce priveste promptitudinea cu care raspundem solicitarilor clientilor nostril", considera Rangam Bir, directorul general al Allianz-Tiriac.

Reducerea timpului necesar solutionarii petitiilor adresate Allianz-Tiriac se datoreaza in buna masura automatizarii si simplificarii proceselor interne de administrare a reclamatiilor. Incepand din anul 2009, la nivelul companiei functioneaza o aplicatie interna - Complaints Management System - care simplifica semnificativ comunicarea intre reprezentantii companiei angajati in procesul de administrare a reclamatiilor.

Intregul proces de solutionare a petitiilor se desfasoara prin intermediul acestei aplicatii informatice: de la inregistrarea si stocarea sesizarilor in format electronic, la incarcarea documentelor martor si pana la solicitarea si inregistrarea punctelor de vedere si a avizelor tehnice si juridice.

Evaluarea rezultatelor procesului de administrare a reclamatiilor trebuie privita, de asemenea, in corelatie cu ansamblul serviciilor oferite clientilor. Evident, marea majoritate a petitiilor se refera la procesele de despagubire. De aceea, numarul total de petitii, dar mai ales statisticile care evidentiaza ponderea reclamatiilor intemeiate reprezinta o proiectie a calitatii serviciilor de despagubire oferite clientilor.

La nivelul Allianz-Tiriac, in primele 6 luni ale anului 2012, au existat doar 17 reclamatii intemeiate referitoare la dosare de dauna, dintr-un total de 174 de petitii receptionate prin intermediul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor. Astfel, la nivelul portofoliului companiei, la un numar mediu de aproape 12.000 de dosare de daune deschise lunar, Allianz-Tiriac a inregistrat in primul semestru din 2012, o medie lunara de 3 reclamatii intemeiate depuse de clientii companiei la CSA.

"Situatia aceasta este de natura sa reflecte buna functionare a proceselor de solutionare a daunelor in cadrul Allianz-Tiriac, profesionalismul si buna credinta a reprezentantilor companiei implicati in aceste procese", subliniaza Rangam Bir.

Allianz-Tiriac raspunde de mai bine de doi ani actualelor cerinte CSA privind petitionarea (Ordinul 11/2012), avand o strategie si o politica de administrare a reclamatiilor care incurajeaza utilizarea acestui canal de comunicare de catre clienti.

Articole Asigurarea Auto Casco »

Avantajele colaborarii cu un service auto partener cu societatile de asigurare

Reparatiile masinilor acoperite de polite RCA si CASCO efectuate de service-urile auto in...

Porsche Finance Group aniverseaza 15 ani pe piata din Romania

Porsche Finance Group (PFG) aniverseaza 15 ani de activitate in Romania. Cu aceasta ocazie, PFG a...

Clientii UNIQA pot plati primele de asigurare prin reteaua PayPoint

Incepand cu luna noiembrie, clientii UNIQA Asigurari pot plati sumele aferente politelor de...

GOTHAER lanseaza o platforma online dedicata vanzarii asigurarilor de garantie de participare la licitatie

Gothaer Asigurari Reasigurari a lansat prima platforma din Romania care permite clientilor sai sa...

LeasePlan Romania lanseaza platforma de CSR 'Sigur la drum'

LeasePlan Romania a lansat in luna decembrie platforma de responsabilitate sociala "Sigur la drum",...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor