Implementarea noilor norme de creditare, dar si situatia creata de actuala criza financiara internationala au adus cateva sute de romani in postura de a astepta pana la doua luni si jumatate pentru a primi un credit pentru locuinta. Mai mult chiar, unii dintre ei s-au trezit in situatia de nu mai putea accesa suma initial aprobata, ci una semnificativ mai mica, care nu le-a mai permis, in unele cazuri, achizitionarea locuintei pe care au contractat-o si au pierdut astfel avansul dat proprietarului.
`Aproximativ 20% dintre dosarele de credite garantate depuse in cursul lunii octombrie au intrat din nou in analiza, intrucat solicitantii nu se mai incadrau la aceeasi suma solicitata`, spune Roxana Gavrila, director de marketing la Credit Team, cel mai mare broker de credit de pe piata locala.
In cazul altui intermediar important, Ipoteci Direct, vorbim chiar despre aproximativ 80% dintre clientii noi, potrivit Ralucai Dobre, analist financiar la brokerul polonez.
`Da, am avut destul de multe cazuri in care suma aprobata era semnificativ mai mica decat suma expusa initial clientului. Am avut si o situatie in care clientul a pierdut avansul din aceasta cauza`, confirma si Marina Sterpan, product manager la Credit Zone. Concret, la fiecare dintre cei trei intermediari exista situatii in care clientul a putut accesa doar putin mai mult de jumatate din suma aprobata initial. Noile norme aprobate de banci marcheaza revenirea la un grad de indatorare de maximum 40%, in comparatie cu 70%, cat era pragul maxim acceptat inaintea aplicarii celui mai recent regulament BNR. Adunat, cei trei brokeri mentionati mai sus au avut, doar in luna octombrie, peste 5.000 de clienti.
Analiza dosarelor de credit cu garantie cuprinde mai multe etape, iar schimbarea normelor de creditare obliga bancile sa tina cont de noile norme, indiferent de stadiul de analiza al dosarului sau de banca la care este depus.
`In astfel de momente, exista doua variante ce tin si de banca, si de client: fie se suspenda analiza, renuntandu-se la dosar, fie se reia, conform regulamentului nou de acordare a creditelor`, explica fenomenul Roxana Gavrila, director la Credit Team.
`Depinde foarte mult de situatia fiecarui client. Daca noi suntem convinsi ca banca a facut o nedreptate cand a modificat conditiile expuse initial, ajutam clientul. Putem chiar sa intervenim cu un telefon la banca daca este nevoie. Pana la urma suntem parteneri cu institutiile de credit`.
Integral in Cotidianul
Controversele continua dupa anuntarea datelor obtinute in urma testului de stres derulat de...
ING Life este singura companie de asigurari din Romania - din cele 13 supuse unor teste de stres de...
Asigurarea a locuintelor impotriva cutremurelor, a alunecarilor de teren sau a inundatiilor devine...
Banca Comerciala Romana (BCR) a obtinut un plafon suplimentar in cadrul programului Prima Casa in...
Autoritatea de Supraveghere Financiara a adoptat normele privind Pool-ul de Asigurare Impotriva...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...