Pe o piata in continua scadere, eliminarea creditului cu buletinul i-a determinat pe retailerii de electronice si electrocasnice sa-si revizuiasca ofertele, dar mai ales sa-si modifice strategiile de extindere si restructurare. Primul efect de moment: Altex, lider de piata cu o cota de peste 25%, a demarat o ampla campanie de inchidere a magazinelor cu suprafete reduse.
Inchiderea recenta a celor cinci magazine din orasele Dorohoi, Dragasani, Rosiori de Vede, Braila si Oradea survine dupa renuntarea la alte sase, in luna septembrie. Pentru compania Altex, procesul de inchidere a magazinelor este departe de a fi incheiat, Dan Ostahie, managerul general al lantului de electrocasnice si electronice, precizand ca va continua sa inchida magazinele deschise pe suprafete mici. Pentru Altex, facilitatea creditului cu buletinul asigura pana in prezent 50% din total vanzari, iar in opinia lui Dan Ostahie este de asteptat ca acest procentaj sa scada pana la aproximativ 15% pana in 2008.
Desi eliminarea creditului cu buletinul are o influenta evident negativa in vanzarile comerciantilor de electrocasnice si electronice, fapt ce ar justifica inchiderea magazinelor, Dan Ostahie sustine ca politica de restrangere a retelelor de desfacere a marfii face parte dintr-un proces mult mai amplu. Acesta vizeaza reorientarea comertului lor din spatii mici spre locatii extinse.
`Spatiile de 200-300 de metri patrati nu mai corespund cerintelor. In aceasta situatie, suntem nevoiti sa ne reorientam strategia catre magazinele cu suprafete mari, respectiv Altex MegaStore, de 1.000 mp, si lanturile Media Galaxy, de 2.000 mp`, a declarat, pentru Adevarul, Ostahie. In opinia sa, aceste spatii sunt cu atat mai necesare, cu cat dupa integrare, eliminarea taxelor vamale va determina o invazie a televizoarelor LCD si a plasmelor, produse care vor avea nevoie de spatii de prezentare mult mai mari.
`Unele magazine sunt inchise si pentru ca perioada de inchiriere a spatiilor este la final, iar prelungirea acestora ar necesita costuri prea mari, pentru ca, intre timp, rata de inchiriere a crescut cu mult peste cea de acum cinci ani, cand noi am semnat pentru ele`, spune Ostahie. Chiar daca risca sa piarda acoperirea la nivel national, se pare ca, in acest moment, deschiderea magazinelor de intindere mai mare sunt principala prioritate a celor de la Altex.
`Mergem acum pe un concept de dual change strategy. Astfel, perioadele mai slabe din punct de vedere al vanzarilor din centrele mari, in speta Media Galaxy, sunt balansate de veniturile din magazinele Altex MegaStore, si invers`, spune Ostahie. Potrivit acestuia, veniturile incasate intr-un magazin deschis in centrele comerciale sunt cu aproximativ 50% mai mari decat cele dintr-un spatiu obisnuit. In schimb, in orasele in care se inchid magazine, compania a demarat
Aceeasi strategie vizeaza si Flanco, care stopeaza extinderea pe segmentul magazinelor mici, in favoarea expansiunii celor de suprafata mai mare - Flanco World.
Cardul de credit, o solutie de viitor
Desi este evident ca piata de electronice si electrocansice trece printr-o perioada de scadere accentuata, retailerii din domeniu incearca sa-si mentina vanzarile la un nivel satisfacator prin dezvoltarea unor noi metode de creditare. Astfel, dupa ce a introdus creditul cu 0% dobanda, 0% comision, Altex a anuntat ieri ca extinde aceasta posibilitate de creditare si la produsele de ultima generatie din categoriile plasma, LCD-uri, notebook-uri, aparate foto, camere video sau telefoane mobile.
De asemenea, compania va introduce un card de fidelitate, la care dobanda va urma trendul unui card de credit. `Flanco va pastra creditul cu buletinul pana la sfarsitul anului, fiind posibil sa fie mentinut si anul viitor, in functie de evolutie`, a declarat Violeta Sarbu, director de marketing in cadrul companiei. Este de asteptat ca, in perioada imediat urmatoare, cardul de credit sa devina o varianta tot mai preferata, iar bancile sa dezvolte produse din ce in ce mai avantajoase.
Piata de electronice si electrocasnice se cifreaza in prezent la circa 750 milioane de euro, valoare ce se va mentine, spun specialistii din domeniu, la acelasi nivel si anul viitor. O consolidare este asteptata de-abia in perioada 2008-2009.
Un articol de: Irina Bolboaca
Sursa: www.adevarulonline.ro
Controversele continua dupa anuntarea datelor obtinute in urma testului de stres derulat de...
ING Life este singura companie de asigurari din Romania - din cele 13 supuse unor teste de stres de...
Asigurarea a locuintelor impotriva cutremurelor, a alunecarilor de teren sau a inundatiilor devine...
Banca Comerciala Romana (BCR) a obtinut un plafon suplimentar in cadrul programului Prima Casa in...
Autoritatea de Supraveghere Financiara a adoptat normele privind Pool-ul de Asigurare Impotriva...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...