"Abia astept criza, ca sa ramana cei mai puternici si competenti in lumea romaneasca a advertisingului", declara Bogdan Naumovici, creative director la "23", publicitar care a contribuit decisiv la succesul agentiei Leo Burnett & Target in Romania.
"Si in publicitate, ca si in alte domenii, exista multa impostura, exista multi oameni supraplatiti, fara sa fi livrat neaparat rezultate. Am fost martorii unei cresteri economice serioase si s-a cumparat orice, facandu-se foarte multe spoturi publicitare si angajandu-se astfel o multime de oameni mediocri", a explicat publicitarul.
"Majoritatea agentiilor nu au mai facut nici un efort ca sa-si demonstreze utilitatea lor pentru clienti, ci au produs spoturi, pe care le-ar fi putut face foarte bine departamentele de marketing ale clientilor-companii", explica Naumovici, pentru Ziare.com.
Acesta a detaliat, aratand ca exista produse, ca detergentii, uleiul, asigurarile si telecomunicatiile, pe care drumurile sunt folarte batute si exista retete de succes, care functioneaza in intreaga lume.
Pe aceste formule-tip, este foarte usor ca un spot din Romania sa semene cu unul din Guatemala si un astfel de ad-maker nu poate fi acuzat ca a copiat.
In schimb, atunci cand vorbim despre un clip care a castigat un premiu la Cannes (n.n.: Cannes Lions, festivalul International de Advertising), atunci intr-adevar avem o problema.
Concluzia lui Naumovici este ca realitatea este mai complicata decat categorisirile si culpabilizarile generale, care sunt o vanatoare de vrajitoare, dar si ca trebuie sa scoti ce e mai bun din aceasta situatie de criza, oferind clientilor produse publicitare mai spontane si mai creative.
Urmariti interviul video cu Bogdan Naumovici realizat de Florin Budescu, redactor Ziare.com:
Controversele continua dupa anuntarea datelor obtinute in urma testului de stres derulat de...
ING Life este singura companie de asigurari din Romania - din cele 13 supuse unor teste de stres de...
Asigurarea a locuintelor impotriva cutremurelor, a alunecarilor de teren sau a inundatiilor devine...
Banca Comerciala Romana (BCR) a obtinut un plafon suplimentar in cadrul programului Prima Casa in...
Autoritatea de Supraveghere Financiara a adoptat normele privind Pool-ul de Asigurare Impotriva...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...