Considerata in anii trecuti cea mai populara banca, BCR a cazut in 2006 pe locul secund in topul increderii, in urma BRD. BRD-Groupe Societe Generale a fost cea mai populara banca in 2006, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata IMR&C Group.
La intrebarea `In ce institutii bancare din
`Dezvoltarea intreprinsa in 2006, prin deschiderea a aproape 300 de noi unitati, pentru a ajunge la un total de peste 600, a contat si ea, probabil, in mare masura, la construirea acestei imagini a BRD`, spune Patrick Gelin, presedinte-director general, BRD-Groupe Societe Generale.
BCR contraataca
Replica Bancii Comerciale Romane la adresa acestui sondaj nu a intirziat sa apara. Astfel, Cornel Cojocaru, purtator de cuvint al BCR, afirma ca nu se poate face un comentariu pertinent fara a cunoaste intregul studiu. `Rezultatele sint irelevante pentru nivelul intregii tari`, sustine acesta. Cojocaru afirma ca, in ceea ce priveste bancile, increderea se reflecta in special in zona depozitelor. `Acolo se manifesta nivelul emotional al consumatorului.
Aici, BCR are o dinamica foarte buna si cea mai mare cota de incredere in general`, spune el. `Ne-am consolidat cotele de piata inregistrind cresteri pe majoritatea segmentelor de servicii, ceea ce arata increderea de care se bucura banca noastra si subsidiarele sale. Awareness-ul este indiscutabil, la nivelul Superbrands (n.red. - organizatie internationala independenta care actioneaza ca arbitru al brandurilor), BCR aflindu-se printre primele marci din
CEC a pierdut 90% din popularitate
Interesanta ramine traiectoria CEC in imaginea consumatorilor legata de banci. `Veterana` a scazut in ultimii trei ani de la 7,8% (locul 3) la 5,3% (locul 5), ajungind sa intruneasca la nivelul anului 2006 doar 22 de raspunsuri, adica 1,5% din totalul mentiunilor spontane.
Atit Raiffeisen Bank (locul 3), cit si Bancpost (locul 4) detineau anul trecut aceleasi pozitii in topul increderii, cu precizarea ca numarul mentiunilor spontane a scazut de la 14,3 la 5,8% si, respectiv, de la 9 la 4,8%.
In schimb, Banca Transilvania a avut o evolutie spectaculoasa in preferintele romanilor, ajungind de la 0,9 la 4,6% in decurs de trei ani.
Studiul de tip interviu fata in fata a fost realizat in decembrie 2006 de compania independenta de cercetare full-service IMR&C Group pe un esantion reprezentativ de 1.500 de respondenti din clasa medie, cu virste intre 18 si 55 de ani, in orase de peste 70.000 de locuitori, barbati si femei, cu un venit de peste 200 de euro pe cap de respondent.
Razboiul cotei de piata
Activele totale nete ale primelor trei banci comerciale cu capital majoritar strain de pe piata romaneasca se ridicau, la finele anului 2006, la 86,928 miliarde de lei (25,704 miliarde de euro), cele trei banci detinind o cota totala de piata de 50,5%, potrivit datelor furnizate de BNR. Dupa marimea activelor, pe primul loc se afla BCR, cu o cota de piata de 26,2% (45,08 miliarde de lei), urmata de BRD, cu 16,3% (28,02 miliarde de lei) si Raiffeisen Bank, cu 8% (13,82 miliarde de lei).
Sursa: www.newschannel.ro
Controversele continua dupa anuntarea datelor obtinute in urma testului de stres derulat de...
ING Life este singura companie de asigurari din Romania - din cele 13 supuse unor teste de stres de...
Asigurarea a locuintelor impotriva cutremurelor, a alunecarilor de teren sau a inundatiilor devine...
Banca Comerciala Romana (BCR) a obtinut un plafon suplimentar in cadrul programului Prima Casa in...
Autoritatea de Supraveghere Financiara a adoptat normele privind Pool-ul de Asigurare Impotriva...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...