Aberatie: Taxa auto ar putea fi impartita intre cumparatori si comercianti


Data: 06.02.2007

O noua fila din razboiul dintre producatorii si comerciantii de autovehicule. Scandalul controversatei taxe de inmatriculare auto se muta pe un nou palier. Pentru ca nivelul aberant al acestui bir sa nu scada, conducerea uzinei Dacia Pitesti are o propunere inedita

Vicepresedintele societatii, Constantin Stroe, propune ca o parte din taxa de prima inmatriculare sa fie suportata de importatorii de masini second-hand.

In replica, importatorii de masini second-hand considera ca producatorul Dacia santajeaza statul roman, amenintand cu disponibilizarile si cu stoparea investitiilor.

Directorul parcului de masini uzate Autovit, Liviu Dobrin, sustine ca propunerea celor de la Dacia este absurda si ca singurul lucru la care se gandeste producatorul auto este propriul profit.

In opinia lui Dobrin, taxa de prima inmatriculare nu va conduce decat la parafiscalitate, care va spolia puterea de cumparare a romanilor.

Scandalul controversatei taxe de inmatriculare auto se muta pe un nou palier. Pentru ca nivelul aberant al acestui bir sa nu scada, conducerea uzinei Dacia Pitesti are o propunere inedita. Vicepresedintele societatii, Constantin Stroe, propune ca o parte din taxa de prima inmatriculare sa fie suportata de importatorii de masini second-hand. In replica, directorul parcului de masini uzate Autovit, Liviu Dobrin, sustine ca propunerea celor de la Dacia este absurda si ca singurul lucru la care se gandeste producatorul auto este propriul profit.


Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat pentru `Gardianul` ca autoritatile nu trebuie sa mai aiba in vedere anularea taxei de inmatriculare. Acesta propune o alta varianta, convenabila, din punctul sau de vedere, atat pentru statul roman, cat si pentru cetateni. `Comerciantii de masini second-hand au o marja de profit de pe urma vanzarii acestor masini importate. O parte din acest profit ar trebui sa il transfere clientului. Pe seama nenorocirii populatiei se imbogatesc altii.

Propunerea mea este ca cei care comercializeaza masini second-hand sa preia aceasta taxa spre a face posibil comertul cu masini de ocazie si sa usureze sarcina cumparatorului`, a explicat Stroe. Acesta considera ca cei care comercializeaza masini second-hand sunt protejati, nefiind obligati sa adopte vreo masura sau sa li se lezeze in vreun fel interesele. `Au aparut arsenale de argumente, ca toata lumea sa faca ceva, numai comerciantii nu. Toti ceilalti trebuie sa cedeze, numai ei nu. Bugetul statului ar trebui sa incaseze valoarea integrala a taxei, dar sa nu o suporte numai clientul, asta este propunerea noastra`, a mai spus Constantin Stroe.

Importatorii second-hand acuza Dacia de santaj

Importatorii de masini second-hand considera insa ca producatorul Dacia santajeaza statul roman, amenintand cu disponibilizarile si cu stoparea investitiilor. Liviu Dobrin, directorul Autovit, ne-a declarat ca `ceea ce a facut Dacia, cu amenintarea ca vor da afara 35.000 de salariati daca taxa de prima inmatriculare va disparea, este un santaj ordinar: daca nu ne protejati, concediem o treime din angajati, dati-ne facilitati daca vreti investitii, cam asta zic ei.

De fapt, francezii de la Renault platesc romanii care lucreaza la uzina de la Pitesti cu salarii care reprezinta 10-20% din lefurile pe care le primesc francezii pentru aceeasi munca. Eu zic ca trebuie, in primul rand, asigurat un cadru concurential pe piata auto din Romania`. Dobrin este de parere ca taxa de prima inmatriculare nu a fost introdusa cu scopul de a proteja mediul, fiind vorba doar de o alta taxa `protectionista`. `Se vede clar ca este vorba de o taxa protectionista. Inca o data, cu aceasta propunere, si-au dat arama pe fata. Taxa de prima inmatriculare nu este o taxa pentru protejarea mediului. Asociatia producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania nu este o organizatie non-guvernamentala care sa lupte pentru protejarea mediului`, a precizat Liviu Dobrin.

`Chiar as vrea sa vad daca se va tine cont de propunerea celor de la Dacia. Sa vedem daca au curaj sa o faca. Cine o sa ii mai voteze atunci? Revenind la afirmatiile domnului Stroe, introducerea acestei taxe ar insemna o parafiscalitate care spoliaza puterea de cumparare a romanilor, si asa scazuta`, a conchis directorul AutoVit.

Sursa:
www.gardianul.ro

Articole Ghiduri Asigurari »

Studiu: Femeile sunt un segment insuficient explorat in asigurari

Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...

Cum cumperi rapid o polita de asigurare a locuintei?

Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...

Ce ii preocupa pe asiguratori?

Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...

Cum sa-ti asiguri locuinta cu 50 de bani pe zi

Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...

Cat de veche trebuie sa fie masina ca sa nu o mai poti asigura

Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor