CE reproseaza ca valoarea taxei auto nu se reduce proportional cu gradul de uzura al masinii


Data: 28.03.2007

Observatiile CE cu privire la taxa auto: - nu tine seama de deprecierea reala a masinilor - nu acorda platitorului dreptul de a contesta aplicarea grilei fixe - impozitarea discriminatorie nu poate fi justificata pe considerente ecologice.

Reprezentantii Comisiei Europene reproseaza autoritatilor romane, in scrisoarea transmisa acum cateva zile, faptul ca valoarea taxei auto nu se reduce proportional cu gradul de uzura al masinii. Articolul din Codul Fiscal care vizeaza acest aspect este considerat de CE neconform cu Tratatul de aderare, deoarece `se considera ca toate vehiculele mai vechi de sase ani pierd numai 47% din valoarea lor initiala, desi, dupa un timp, deprecierea unui autovehicul poate trece de 90%`.

Nemultumirea Comisiei este ca nu se tine cont de deprecierea reala a autoturismelor, ceea ce face ca in multe cazuri, taxa aplicata unui vehicul second-hand importat sa fie mai mare decat taxa reziduala inclusa in valoarea unui autoturism uzat national similar.Oficialii CE spun ca, in conditiile actuale, data fabricarii de la care se calculeaza deprecierea unui autovehicul nu permite o distinctie intre autovehiculele uzate si cele noi, astfe, incat exista situatii in care autovehiculele uzate sunt impozitate la acelasi nivel ca cele noi .

`Este unanim acceptat faptul ca un autovehicul incepe sa se deprecieze de indata ce este vandut sau pus in circulatie, si nu incepand cu data fabricatiei sale. Data fabricatiei nu face posibila distinctia intre autovehiculele noi si cele uzate, si, drept urmare, in temeiul sistemului romanesc, autovehiculele uzate sfarsesc prin a fi supuse unei presiuni fiscale egale cu cea a noilor autovehicule`, se arata in scrisoare.

Cea de-a doua observatie se refera la faptul ca, daca contribuabilul nu este de acord cu autoritatile fiscale in ceea ce priveste evaluarea uzurii masinii second-hand, legislatia romana nu ii permite sa modifice rezultatul stabilit conform grilelor fixe. Desi Curtea Europeana de Justitie sustine dreptul statelor membre de a utiliza grile fixe, acestea trebuie intocmite pe baza unor criterii precum vechimea, kilometrajul, starea generala, metoda de propulsie, marca si piata autovehiculului, fara vreun efect discriminatoriu.

Cel de-al treilea repros vizeaza justificarea impozitarii discriminatorii de considerente ecologice. `In principiu, nu este impotriva legislatiei comunitare ca un stat membru sa aplice taxe de inregistrare a autovehiculelor a caror valoare poate diferi in functie de criterii obiective precum tipul combustibilului utilizat, standardele de emisie, sau, in unele cazuri, capacitatea motorului, daca aceasta diferentiere este destinata sa incurajeze achizitionarea de autovehicule mai putin poluante si sa protejeze mediul.

Cu toate acestea, un astfel de sistem nu poate conduce la impunerea unor taxe asupra autovehiculelor importate mai mari decat cele aplicate unor vehicule nationale`, se mentioneaza in scrisoarea CE. Comisia invita Guvernul sa isi prezinte observatiile cu privire la informatiile incluse in scrisoarea de somare in termen de doua luni de la momentul primirii. In cazul in care raspunsul autoritatilor romane nu va fi `multumitor` pentru CE, urmatorul pas este Curtea Europeana de Justitie.

Un articol de: Elena Cristian


Sursa: Gandul

Articole Ghiduri Asigurari »

Studiu: Femeile sunt un segment insuficient explorat in asigurari

Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...

Cum cumperi rapid o polita de asigurare a locuintei?

Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...

Ce ii preocupa pe asiguratori?

Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...

Cum sa-ti asiguri locuinta cu 50 de bani pe zi

Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...

Cat de veche trebuie sa fie masina ca sa nu o mai poti asigura

Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor