Conceptul `Time is money` a intrat nu doar in vocabularul finantistilor autohtoni, ci si in modul lor de a actiona. Astfel, noile servicii si produse bancare par sa tina cont de acest lucru. Ultimul exemplu: creditul preaprobat.
Reclama e sufletul comertului. Inclusiv al comertului cu bani. Daca stii sa-ti promovezi produsul prezentandu-l drept cel mai cel dintre toate atunci succesul este ca si asigurat. Din acest punct de vedere, marketingul autohton a facut progrese vizibile. De fapt, in acest domeniu cu adevarat remarcabila este performanta celui care reuseste sa vanda un produs prost, pentru ca un produs bun se vinde si singur. Sau un produs vechi, caruia ii pui un ambalaj nou, pentru ca si in domeniul financiar scopul scuza mijloacele.
Clientul fidel e cel mai cel!
Raiffeisen Bank este una dintre cele mai dinamice banci din sistem, asta si pentru ca a reusit sa evite etapa de `management autohton` treca nd direct la CEO adus din occident, chiar daca a inclus si un mic ocol rusesc. Oricum, potrivit unor studii, 80% din clientii unei companii sunt chiar clienti care se intorc, pentru ca au fost multumiti de serviciile oferite.
Ca urmare, Raiffeisen nu doar ca aplica acest principiu, dar il si scoate in evidenta. Astfel, banca si-a propus sa isi fidelizeze clientii, oferindu-le asa-numitele credite preaprobate. Concret, sunt analizate informatiile despre clientii din portofoliu, trimita ndu-le ulterior un `cec`, in care se specifica suma pe care o pot imprumuta, daca doresc. Analiza bancii indica, de asemenea, perioada pe care poate fi contractat imprumutul, valuta, dar si costurile aferente. Astfel, clientul poate sa mearga la o sucursala a Raiffeisen doar cu actele de identitate si `cec`-ul primit, creditul preaprobat fiind acordat in maxim 24 de ore. Sunt inclusi in acest program clientii care au un istoric `relevant` si un comportament bun de plata. Riaffeisen Bank Romania are peste doua milioane de clienti persoane fizice. Banca a obtinut luna trecuta avizul BNR pentru normele proprii de creditare si va accepta un grad maxim de indatorare pentru clientii individuali de pana la 70% din veniturile eligibile.
Scoringul, criteriu obligatoriu
Practic, metoda prezentata mai sus este folosita si de alte banci, cu diferenta ca `preaprobarea` se acorda prin telefon, avantajul fiind ca se elimina drumurile la ghiseu, ceea ce inseamna, in ultima instanta, o economie de nervi, de timp si de bani. Trei sunt bancile care ofera aprobarea creditul direct prin telefon: BCR, Banca Romaneasca si Bancpost. Procedura este relativ simpla si destul de apropiata din punct de vedere conceptual de aceea practicata de catre Raiffeisen Bank. Astfel, banca realizeaza un scoring al clientului si in functie de acesta se acorda preaprobarea prin telefon, dupa care clientul nu mai are aproape nimic de facut.
Integral in Banii Nostri
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...