Vladescu continua sa se targuiasca cu UE in asentimentul
Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a declarat ieri ca discutiile cu oficialii de la Bruxelles pe tema taxei auto vor dura inca cateva luni. `Discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene vor mai dura 2-3 luni si vizeaza pentru moment principiile acestei taxe, care de altfel erau cunoscute inca din luna iulie`, a precizat Vladescu. Autoritatile vor cauta o solutie de limitare a importului de masini poluante si in cazul, putin probabil, in care taxa de inmatriculare ar fi eliminata, a mai spus Vladescu. Ministrul Finantelor a afirmat ca programul de reinnoire a parcului auto va trebui finantat in continuare.
APIA moare de grija mediului
Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) au reluat ieri, intr-o conferinta de presa, argumentatia vehementa pentru mentinerea taxei auto, aratand ca acest demers este motivat doar de grija pentru mediu si pentru siguranta in trafic. Desi, initial, a aratat ca gradul de motorizare in Romania este incomparabil mai mic decat cel al statelor est-europene din vecinatate (147 de masini la mia de locuitori fata de circa 600 de masini la mia de locuitori), presedintele APIA, Brent Valmar, considera ca nu oricine ar trebui sa aiba acces la achizitionarea unui autoturism in Romania. `Argumentul populist nu e valabil niciunde in Europa. Isi ia masina cine are nevoie si cine poate. Daca cineva nu poate lua o masina noua, nici prin modalitatile diverse de creditare disponibile pe piata, poate apela la parcul auto din
Presedintele APIA sustine ca importatorii de masini noi nu sunt favorizati in mod deosebit de introducerea taxei de inmatriculare si ca acestia si-ar asigura profituri mai mari din vinzarea de masini second hand. `Importatorii nu vor sa subscrie la demersul iresponsabil de a importa rable. Desi se bazeaza pe cele mai mari retele de distributie la nivel european, stiu de unde sa ia masini second hand la cele mai mici preturi si au logistica necesara pentru distributia pe piata romaneasca. Vanzarea de masini de ocazie aduce oricum marje de profit mai mari decat comertul cu masini noi`, a mai spus Valmar.
Intrebat daca sustine taxa, in contextul in care vinzarile Dacia au scazut cu 50% pe piata romaneasca in primele trei saptamani din acest an, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a aratat ca isi explica acest lucru prin `fenomenul de asteptare a clarificarilor cu privire la taxa de prima inmatriculare`. Stroe este de parere ca introducerea unei taxe anuale de poluare, ca alternativa la taxa de inmatriculare, ar fi dus la o noua revolutie. `Daca ar fi fost introdusa o taxa de poluare, de 1000-1500 euro, ca in
Sursa: www.ziua.net
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...