Renault pregateste o masina de 3.000 de dolari


Data: 15.06.2007

Producatorul francez de autovehicule, Renault, a anutat recent ca va deschide in curand un al treilea centru de cercetare, in India, cu scopul de a proiecta un automobil cu un pret sub 3.000 de dolari, destinat in special pietelor emergente, informeaza cotidianul francez Le Figaro, in editia sa electronica de joi.


Dupa centrul tehnologic ce va fi construit in Romania, langa Bucuresti, si care va fi destinat dezvoltarii gamei Logan, si cel de la Yvelines, centrul din India va fi consacrat gamei `superlow-cost`, adica masinilor mai ieftine decat Logan.

Locul precis al acestui centru de cercetare nu este cunoscut, insa, informeaza Le Figaro, este aproape sigur ca acesta nu va fi departe de uzinele gigantice pe care alianta Renault-Nissan le construieste la Madras. Proiectul, care va fi analizat in consiliul de administratie al grupului ar trebui sa fie lansat pana la sfarsitul anului.

Inginerii de la Renault vor avea la dispozitie doi ani pentru a pune la punct noul model, care va trebui sa rivalizeze cu cel proiectat de Tata si Fiat.

Oricum, informeaza cotidianul francez, aceasta masina nu va fi comercializata in Europa. `La acest pret este imposibil sa construiesti o masina care sa raspunda la normele de scuritate occidentale`, a precizat o sursa din cadrul grupului.

Nissan se arata interesat

Partenerul japonez al celor de la Renault s-ar putea arta la randul sau interesat de acest proiect, mai ales ca, zilele trecute, si-a manifestat intentia de a participa la investitia planificata de Renault si Mahindra in construirea uzinelor de la Madras. Aceasta investitie ar trebui sa ajunga la 686 de milioane de euro, iar capacitatea uzinelor a fost planificata la 400.000 de masini pe an.

Renault si Mahindra mai detin o uzina in apropiere de Bombay, unde este asamblat modelul Logan. Nu se stie pana acum daca Nissan va participa si la construirea centrului tehnologic, insa, potrivit unor surse citate de Le Figaro, japonezii urmaresc, la randul lor crearea unui model asemanator.

India este un adevarat El Dorado pentru constructorii de masini. Cu o crestere a pietei auto estimata la 20% pe an, expertii se asteapta ca numarul inmatricularilor de masini noi de pe aceasta piata sa ajunga la 3 milioane pe an in 2016, fata de 1,1 milioane anul trecut.

Sursa: The Monney Channel

 

Articole Ghiduri Asigurari »

Studiu: Femeile sunt un segment insuficient explorat in asigurari

Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...

Cum cumperi rapid o polita de asigurare a locuintei?

Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...

Ce ii preocupa pe asiguratori?

Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...

Cum sa-ti asiguri locuinta cu 50 de bani pe zi

Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...

Cat de veche trebuie sa fie masina ca sa nu o mai poti asigura

Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor