Daca in toamna ministrul Transporturilor spunea ca autostrazile din banii statului nu vor fi taxate, acum s-a razgindit. Nici una nu va scapa.
Prezent ieri la deschiderea santierului pentru autostrada Moara Vlasiei - Ploiesti, tronson care va fi definitivat in trei ani, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a spus ca cea mai buna solutie este introducerea unei taxe de cel mult cinci euro/100 km pe toate autostrazile din Romania. Aceasta indiferent daca autostrazile au fost deja construite cu bani de la bugetul de stat, din imprumuturi nerambursabile europene sau din credite. `Trebuie sa intelegeti ca intentia noastra este ca, la un moment dat, toate autostrazile din Romania sa fie taxate.
` In octombrie 2006, acelasi Radu Berceanu spunea ca taxele vor fi aplicate doar pe portiunile care vor fi concesionate, si nu pe cele construite cu ajutorul bugetului. Taxele vor fi colectate inclusiv pe portiunile facute din banii statului, cum ar fi Bucuresti - Pitesti sau Bucuresti - Ploiesti, deoarece acestea vor fi incluse, cu titlul de participare a statului, in asocierile semnate in viitoarele concesiuni Bucuresti - Sibiu, respectiv Bucuresti - Brasov. Pentru acestea, contractele de concesiune vor fi semnate intr-un an, a adaugat Berceanu. Deci tot de atunci ar putea aparea si taxa.
Taxare cu microunde
Introducerea taxelor este atit etica, cit si rentabila economic. `Nicaieri in Europa nu se fac autostrazi cu bani de la buget, caci acestia sint folositi pentru invatamint, sanatate, cultura. Toate lumea le realizeaza prin parteneriate`, spune ministrul. Daca nu ar fi taxe, autostrazile ar fi platite tot de romani, dar intr-un sistem apreciat de Radu Berceanu drept `pausal` si, prin urmare, nedrept. Fara concesiuni, deci fara taxe, nu s-ar putea aloca pentru autostrazi mai mult de 1,4 miliarde de euro pina in 2013 (1,1 miliarde de euro fondurile structurale ale UE, restul, contributia romaneasca), in conditiile in care se doreste alocarea a 13 miliarde de euro pentru autostrazi.
Taxarea nu va presupune introducerea vinietelor speciale pentru autostrazi. `Sint niste sisteme cu microunde, deci niste stilpi pe autostrada pe sub care se trece, si fiecare participant la trafic are o mica unitate pe autovehicul (circuit electronic - n.r.) prin care se taxeaza.`
Berceanu nu a scapat ieri ocazia de a-si manifesta sprijinul fata de firmele autohtone. `Am constatat ca si in
Un articol de: Doru Cireasa
Sursa: Cotidianul
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...