Intersectiile de la Apaca si din zona Colentina au devenit blestemul soferilor bucuresteni. Cei mai nefericiti soferi din Capitala sunt cei care locuiesc in cartierele Colentina si Drumul Taberei. Bucurestenii care intarzie zilnic la munca sau ajung acasa, seara, dupa o ora de la terminarea programului sunt cei care trec prin intersectiile de la Apaca sau de la Razoare. Un clasament al celor mai aglomerate artere din Bucuresti a fost realizat cu ajutorul politistilor de la Brigada de Politie Rutiera a Capitalei si, mai ales, cu aportul experientei soferilor in trafic.
Cartierul cel mai greu accesibil si cel mai greu de parasit cam in fiecare zi a saptamanii este Colentina. `Stau aici de peste 20 de ani, dar aglomeratie ca anul asta n-am mai vazut. Acum ma trezesc la sase si jumate, cu o ora mai devreme fata de acum doi ani, desi programul de la munca a ramas la fel`, se plange Dan Burlacu despre timpul petrecut pe drum in fiecare dimineata.
Hipermarketurile din centru creeaza ambuteiaje
Daca pana de curand era greu sa iesi din Colentina spre centru, Soseaua de Centura nefiind o alternativa viabila, in prezent, dupa construirea magazinului Kaufland pe Soseaua Colentina, traficul in zona a devenit un cosmar.
`Ca si cum nu ar fi ajuns aglomeratia de la Europa si Bucur Obor, au mai trantit un hipermarket aici. Si clientii mei, oameni umblati prin lume, se mira, pentru ca in tarile civilizate magazinele astea se fac la marginea orasului, nu spre centru`, spune un sofer de taxi. Iar masinile care se revarsa, in fiecare dimineata, pana spre ora 10 catre oras, si care seara, intre 18 si 20, se intorc in Colentina provoaca blocaje si cozi interminabile, nu doar in zona. Si bulevardele centrale simt ingramadeala care, odata creata intr-o intersectie, se intinde in nestire pe toate strazile circulabile.
Intersectia, mama blocajelor
Cele mai multe din intersectiile Capitalei nu sunt capabile sa fie invadate de miile de autoturisme care trec pe strada, pe sinele de tramvai, sau chiar pe trotuare. Zilnic se formeaza ambuteiaje cauzate de infrastructura slaba si nesimtirea unor soferi. Si bineinteles ca exista unele intersectii mai blocate ca altele. `Daca e sa raman blocat undeva, e sigur o intersectie`, explica Romeo Dobre, sofer de ambulanta. `La Apaca, la Iancului, Aviatorilor, Autogara Militari, in centru, prin Berceni sunt multe intersectii in care, practic, nu poti sa treci. La Razoare este aglomerat, dar nici pe departe grav. Am avut multe cazuri la limita din cauza intersectiilor blocate`.
Agentii de politie, ignorati de soferi
Politistii din teren confirma problema intersectiilor care paralizeaza traficul. `Nu ma mai mira cand vad ca zilnic se intampla acelasi lucru, oricat as vrea eu sa deblochez circulatia. Nu pot sa ma cert cu fiecare in parte, n-am timp sa-i amendez pe nesimtiti si multi soferi ma ignora pe motiv ca se grabesc`, ne-a explicat un agent care se chinuia sa elibereze macar sina de tramvai intr-o intersectie de pe Mihai Bravu.
Sansa vietii, pierduta in trafic
`In vara, cand a nascut nevasta-mea, am ramas blocat, cu ea in masina, la Iancului. Pur si simplu nu aveam pe unde s-o iau. Era sapte seara si era blocaj total. Nici macar o straduta laterala nu era libera. Am avut noroc cu o ambulanta care venea de la un caz si care a aparut undeva in spatele nostru. Daca nu erau ei, Dumnezeu sa le dea sanatate, nu stiu ce faceam.
Pur si simplu as fi lasat-o sa se chinuie acolo, pe bancheta din spate sau as fi luat-o in brate pana la Urgenta`, povesteste, parca retraind momentul, Mihai Seba, sofer vechi la o firma de taxi din Bucuresti. Altii pierd afaceri, bani, avioane, trenuri sau prietenii din cauza traficului infernal bucurestean. `Am avut zeci de clienti care au pierdut avionul chiar daca au plecat de acasa cu trei ceasuri inainte de vreme. Cand e ora nepotrivita si traseul plin de blocaje, nu poti ajunge decat cu elicopterul. Mi-e jena ca nu pot sa duc omul in timp util la destinatie, dar e imposibil`, ne-a spus un alt taximetrist care se gandeste, mai in gluma, mai in serios, sa se mute, cu meserie cu tot, in alt oras.
Final fericit
Exista si zone unde soferii pot `respira`. `In zona Balta Alba sau pe langa Complexul Lia Manoliu se poate spune ca traficul este mai aerisit`, explica purtatorul de cuvant al Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti, Constantin Stroescu. El adauga ca motivul pentru care acestea sunt ariile fericite din punct de vedere al circulatiei este ca sunt mai multe legaturi spre si dinspre centru. Cu toate acestea, odata ajunsi sau pana trec de Soseaua Mihai Bravu sau Vacaresti, de exemplu, soferii au de indurat aceleasi cozi si zeci de minute pierdute zilnic pe drum.
Sursa: www.adevarulonline.ro
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...