Fostul secretar de stat in Ministerul Finantelor Sebastian Vladescu a declarat joi ca este convins ca, pana la sfarsitul anului, autoritatile romane si Comisia Europeana vor ajunge la o solutie de modificare a taxei de prima inmatriculare a autoturismelor.
Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a declarat tot ieri ca discutiile cu Comisia Europeana (CE) privind modificarea taxei de prima inmatriculare nu s-au incheiat. `Am inaintat CE proiectul de modificare insotit de explicatiile noastre si, o data ce vom ajunge la o intelegere, vom modifica aceasta taxa`, a mentionat Vosganian.
Purtatorul de cuvant al comisarului pentru Taxe, Maria Assimakopoulou, a declarat recent ca CE va deschide in decembrie a doua etapa a procedurii impotriva Romaniei in cazul taxei de inmatriculare, daca autoritatile nu vor pune in practica legislatia aliniata la cea europeana.
Statul s-a pregatit deja de scaderea taxei auto, in proiectul de buget pe 2008, incasarile din aceasta taxa fiind estimate la 600 de milioane de lei, cu 21,6% mai putin decat in acest an. Incasarile colectate la bugetul de stat din taxa de prima inmatriculare s-au ridicat, pana in august, la 500 de milioane de lei, potrivit datelor Ministerul Economiei si Finantelor. Aceasta in conditiile in care, in prima jumatate a anului, inmatricularile de masini second-hand au fost extrem de rare, mai ales ca Vosganian, proaspat numit ministru, a promis ca va reduce taxa auto pana la vacanta parlamentara. In asteptarea acelui moment, inmatricularile de masini au scazut sub nivelul si asa slab de pana atunci. Astfel, in primul semestru, statul reusise sa stranga doar 300 de milioane de lei din taxa. Inmatricularile s-au inmultit dupa ce Vosganian a anuntat ca va modifica taxa auto, dar de la 1 ianuarie 2008, si astfel se explica avansul luat de incasari pana in august, ultima luna pentru care exista raportari.
Potrivit ultimei variante publice a taxei de inmatriculare ce ar urma sa intre in vigoare anul viitor, pentru masinile cu o vechime de sub un an taxa ramane aceeasi. Nivelurile taxei se mentin pentru toate masinile noi. Pentru Euro 4, acestea ar fi de 161 de euro pentru propulsoarele cu capacitate cilindrica sub 1.600 cmc si de 184 de euro pentru cele de pana la 2.000 cmc.
Un articol de: Ionut Tudorica
Integral in Cotidianul
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...